nedeľa 30. júna 2013

Frajer Forman


Miloš Forman. Režisér. A jeho lekcia, ako sa nebrať príliš vážne.

"Váš životní příběh je jako z románu: po letech zjistíte, že váš otec nebyl váš otec, a že dokonce máte nevlastního bratra.
Já byl na toho pana Kohna, údajnýho otce taky zvědavej. Napsal jsem mu kdysi krátkej hezkej dopis, že nic nechci, jenom bych rád vědel, jestli je to s tím otcovstvím pravda. Neodpovědel. Tak jsem mu napsal, ať dá vědět, jestli vůbec můj dopis dostal. Přišel mi koresponďák, a tam stálo: Ano, Váš dopis jsem dostal. Tečka, podpis. Možná se bál, že po něm něco budu chtít.
Vy, oscarový režisér? 
Asi mně fakt nezná."



"Dobře, řekněme, že americký film je v podstatě pohádka, zatímco evropský je sebadrásaní duše. Já mám rád pohádky."
Ja mám rada Muža na mesiaci, Vlasy, Amadea, Goyove prízraky. Všetky vznikli v Amerike.


Na toto si dúfam spomeniem, keď budú moji synovia v puberte. 


Prezidentská kampaň po formanovsky.


Autobiografia Miloša Formana vyšla pod názvom "Co já vím aneb Co mám dělat, když je to pravda?"
Štvordielny dokument "Co tě nezabije..." o Milošovi Formanovi začína na čt2 13.júla 2013. 
(Aj s poklonou od Javiera Bardema, čo ku kvalite dokumentu samozrejme nijak obzvlášť neprispieva, ale mňa to celkom neobjektívne potešilo.)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš postreh.