streda 20. novembra 2013

Tri dé


Prvý krát som sa s 3D stretla na gymnáziu, volala sa tak naša tretiacka trieda. A druhý krát nedávno. Keď som si spolu so vstupenkou do kina kúpila aj okuliare, aby som videla svoj prvý film v 3D.

Volá sa Gravity (Gravitácia) a ešte dlho po odchode z kina som tie obrazy z plátna mala v hlave.


Príbeh je stručný. Je to o snahe dostať sa z vesmíru na Zem. (Som to ja ale skvelý rozprávač príbehov:-)


V tomto filme však nehrá hlavnú úlohu príbeh, ale prostredie, v ktorom sa odohráva. Vesmír a jeho viacrozmerné zobrazenie.


Hlavnú a takmer jedinú rolu hrala Sandra Bullock. A hrala ju veľmi dobre. Okrem toho bola krásna a úplne pozemsky smutná.



Sekundoval jej George Clooney, ale ten sa tam len na chvíľu mihol (aj doslova). Vlastne je to monodráma zasadená do trochu nezvyčajného prostredia. A vizuálny zážitok na jedničku s hviezdičkou, priam vesmírnou.


Moja premiéra s 3D filmom bola teda dosť oneskorená, ale zato o to intenzívnejšie som si ju užila.  Aj kvôli tomuto filmu sa oplatilo vymyslieť takú zaujímavú technológiu snímania obrazu.
režisér a scenárista a jeho dvaja herci
Mexickému režisérovi Alfonsovi Cuarónovi sa podaril majstrovský kúsok. Z možno zaujímavého filmu sa mu použitím technológie 3D podarilo stvoriť nezabudnuteľný zážitok z vesmíru. (Vraj mu to ktosi poradil až, keď už bol film natočený. Dobrá rada nad zlato!) A tiež komerčne nesmierne úspešný film, vďaka ktorému sa bude môcť ďalej  slobodne rozhodovať, aké filmy točiť. A taká sloboda nie je na zahodenie.

Gravity ešte hrajú v kinách, určite sa oplatí ísť naň do kina, lebo neskôr v TV bude tento film chudobnejší o jeden, ale najpodstatnejší rozmer. Ten tretí.




Za zážitok z kina a veľa informácií nielen o Alfonsovi Cuarónovi ďakujem svojej sestre, ktorá patrí k tým niekoľkým percentám ľudí, čo 3D rozlíšenie nevnímajú, napriek tomu so mňou tento zážitok zdieľala.

fotky:  gravitymovie.warnerbros.com

film: Gravity (Gravitácia)
USA 2013
hrajú: Sandra Bullock, George Clooney
réžia a scenár: Alfonso Cuarón
© Warner Bros Pictures

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš postreh.