utorok 18. februára 2014

Už sa tomu nevyhnete, už nikdy nič nestihnete.


  
Slová FM v januári ... o Mimi a Líze.
Rozhovor s ich autorkou a animátorkou Katarínou Kerekešovou.

Mimi a Líza sú slovenské večerníčky, kniha a rozhlasové rozprávky zároveň. Večerníčky boli odvysielané na STV na Vianoce a dajú sa kúpiť ako dvd. Knihu napísala na námet Kataríny Kerekešovej a Kataríny Molákovej Alexandra Salmela. V rozhlase šli rozprávky takisto cez Vianoce, na rádiu Regina, v archíve sa mi ich vypátrať nepodarilo. Škoda, doma by sme si aj vypočuli. 

Mimi a Líza sú dve dievčatká, kamarátky, z ktorých jedno je slepé. Spolu zažívajú dobrodružstvá.
"Že je niekto iný, nie je žiadna chyba, nemusí byť každý len červená ryba."

Plus odporúčania na knižky z rohovoru s  Katarínou Kerekešovou (tie, ktoré som ešte nečítala):
Návšteva malej smrti z vydavateľstva Baobab.
Persepolis komiksový príbeh iránskeho dievčaťa, na základe ktorého bol natočený animovaný film v réžii Marjane Satrapi.
(Film bol krásny. Komiks je v češtine. Zasa raz nevyšiel v slovenčine.)

Tri iniciačné knihy.
Modrý vrch, zbierka poézie od Ivana Štrpku.
Nesmrtelnost od Milana Kunderu.
Mistr a Markétka od Bulgakova.
(Milovaná kniha mojej sestry, musím ju skúsiť znovu rozčítať. Kedysi ma nezasiahla, asi nesprávny okamih a ja som ju odložila.)

A ďalšie.
Poézia Mily Haugovej
Homo Felix, odborný časopis o animovanom filme.
Field Trip, kniha fotografií o Izraeli od Martina Kollára.
Mapa a územie od Michela Houellebecqa.

Od slovenských autoriek.
Obrazy zo života M od Svetlany Žuchovej
57 km od Taškentu od Zusky Kepplovej

ilustrácie:  mimializa.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš postreh.