streda 9. apríla 2014

Když už člověk jednou je

Toto ma sprevádzalo dlhé roky. Väčšinou niekde nalepené (ako vidno). Rada som čítavala Wericha. 

Na strednej škole som čítala jeho listy Jiřímu Voskovcovi. A potom písala listy. Dodnes sa mi páči, keď si ľudia píšu listy. 

Teraz sa mi Jan Werich pripomenul. V Domove použitých kníh som našla túto knižku Rozhovory s Janem Werichem. Okrem iného je plná krásnych fotografií. 
S manželkou Zdenkou pri oslave zlatej svadby, december 1978.
V Benátkách pri ceste, ktorej výsledkom bola kniha Italské prázdniny, 1956
Jan Werich písal nielen listy, texty piesní, divadelné hry, ale aj krásne rozprávky. V knihe Fimfárum sú moji obľúbení Tři veteráni a Kolobežka první. Veľa svojich rozpávok aj nahovoril na audiozáznam. Mal nezabudnuteľný hlas.


Domov použitých kníh je výborný neziskový projekt, ktorý zachraňuje staré knihy. Virtuálne ho nájdete na adrese www.knihyknihy.sk. Reálne ich mobilná knižnica putuje po rôznych miestach (hlavne) v rámci Bratislavy. 
Vďaka tomuto občianskemu združeniu nájdete knihy na hrade, internáte, poliklinke, v kostole, na školách, trhoch, festivaloch, v obchodných centrách aj vo firmách. Všetky si môžete zadarmo (alebo symbolický dobrovoľný príspevok) vziať so sebou domov a tak zachrániť. Kde aktuálne si knižnicu môžete prezrieť, nájdete na tejto stránke alebo na  facebooku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš postreh.