utorok 29. apríla 2014

Tatínek


Tatínek je dokument o Zdeňkovi Svěrákovi, ktorý natočil jeho syn Jan. Prednedávnom šiel opäť na čt2.

Zdeňka Svěráka nejde nemať rád. Je inšpirujúci, talentovaný, má rád ľudí a nemá rád konflikty. Píše filmové scenáre, texty piesní, rozprávky, knihy, divadelné hry. Všetky s humorom. Dokument o ňom stojí za to si pozrieť. 
Rozpráva o svojom detstve.
O písaní . "Jedině psaním se něco napíše."
O divadle Járy Cimmrmana. O filmoch. O rodine.
Rozpráva príhody. O tom, že boh počuje motlitby. Alebo o svojich začiatkoch v roli učiteľa na základnej škole.

Tenkrát jsem mněl dozor na chodbě. A ředitel Cihla mi říká: "Člověče, máte tady dozor a tam v tý první tříde je takovej maglajz, jděte tam zjednat pořádek."Já jsem do té třídy vešel. A mluvil jsem k nim mluvil jako k velkým. "Tak co to je tady, jsme ve škole anebo v cirkuse?"

Teď oni stichli, ti maličkí. A já jsem najednou cítil na pravý ruce takový šimrání. Tak jsem se tam podíval, a ta malá holčička, co seděla v první lavici, mně takhle hladila po ruce. Ja nevědel, co s tím. Tak jsem jenom řek: "Tak já jdu."A odešel jsem pryč. 

Na tohtoročnom Medzinárodnom filmovom festivale v Karlových Varoch dostane Zdeněk Svěrák cenu za prínos českej kinematografii. Zaslúžene.



fotky: © ceskatelevize.cz

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš postreh.