nedeľa 7. apríla 2013

Čím rýchlejšie kráčam, tým som menšia


Tragikomický príbeh introvernej ženy. Neočakávaný zmysel pre humor až absurdno. Radosť čítať

"Čítala som, že ten kto vyletí do vesmíru, bude pri návrate mladší, než keby ostal na Zemi, pretože čas je relatívny. Deň s Epsilonom, napríklad, nie je to isté ako deň bez neho."

"A je pravda, že ak je so sebou spokojný človek sám, ani Boh, ani nikto iný nemá inú možnosť, než s ním byť takisto spokojný. Pochopila som, že nepotrebujem plavbu okolo sveta ani kariéru, a odrazu už nie som ťažká ako olovo. Možno ako striebro. A striebro nie je prehra."

"Hneď nám bolo jasné, že niečo nie je v poriadku. Zámka je vylomená, všimol si Epsilon. Televízor je preč, skonštatovala som. Nečítali lístok, čo som napísal? nechápal Epsilon.
Máme alarm, stálo na lístku. Podľa všetkých štatistík totiž pred vlámaním nechráni sám alarm, ale jeho ilúzia. Tak teda radšej trocha zaklameme, vyhlásila som, keď som pred odchodom papierik upevňovala pod tabuľku Vitajte."

Kiersti A. Skomsvold v Artfore
Keď je autor mladší ako ja, vzbudí to vo mne zvedavosť. Oplatilo sa.

fotka Artforum

kniha: Čím rýchlejšie kráčam, tým som menšia
autorka: Kiersti A. Skomsvold (1979, Nórsko)
vydavateľ: Premedia
ocenenie: najlepší nórsky debut roka 2008

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš postreh.